Veelgestelde vragen

 


Vragen over mijn website

Betaal ik maandelijkse kosten bij een website?

Ja, naast de eenmalige kosten voor de bouw van de website, betaal je maandelijks een vast bedrag voor hosting, onderhoud & updates, domeinregistratie en e-mail. Zowel de eenmalige kosten voor de bouw van de website als de maandelijkse kosten variëren. Dit heeft alles te maken met het type website. De maandelijkse kosten voor hosting & onderhoud starten bij ons vanaf €14,50,- p.m. Bekijk hier de websitepakketten en de bijbehorende tarieven.

Wat is het verschil tussen een budget website en een basic website?

De budget website is ontwikkeld om betaalbaar online te kunnen. De mogelijkheden van een budget website zijn echter beperkter dan die van een basic website. Zo wordt de basic website geleverd met slider, blog en fotogalerij. Deze functionaliteiten ontbreken bij een budget website. Ook zijn er bij een basic website onder andere meer uitbreidingsmodules beschikbaar en bieden wij langer support. Wil je het gehele overzicht zien? We hebben de opties overzichtelijk naast elkaar gezet, zodat je een goede afweging kunt maken.

Hoeveel pagina’s krijg ik binnen mijn website?

Wij maken een aantal pagina’s voor je aan die gevuld zijn met de juiste content. Bij een budget website geldt dit voor maximaal 10 pagina’s, bij een basic website voor 15 pagina's van content. Bij een budget- of basic website kun je natuurlijk altijd zelf een onbeperkt aantal pagina’s aanmaken met het WordPress CMS.

CMS Beheersysteem

Met welk beheersysteem wordt mijn website gemaakt?

Wij bouwen onze websites met het populaire WordPress CMS. WordPress is een Open Source CMS welke continu wordt doorontwikkeld. Dankzij het intuïtieve en overzichtelijke karakter van WordPress is het voor iedereen makkelijk werken binnen dit CMS.

Wat kan ik allemaal zelf aanpassen op mijn website?

Op je website kun je bijna alles zelf aanpassen. Je kunt onder meer teksten aanmaken, foto’s plaatsen, blogs plaatsen, menuknoppen aanmaken en verwijzen naar sociale media. WordPress is een overzichtelijk CMS, waardoor je al snel doorhebt hoe alles werkt. Uiteraard ondersteunen wij je hier ook in.

Ik ben niet handig met computers. Kan ik per ongeluk iets belangrijks verwijderen op mijn website?

Het kan altijd gebeuren dat je per ongeluk iets van de website verwijderd. Wij adviseren je daarom ook altijd een hosting, onderhoud & updates pakket bij ons af te nemen. Met dit pakket maken we altijd een update van jouw website. Mocht er dus iets gewijzigd zijn, dan zoeken we naar een oplossing en in het ergste geval zetten wij een back up terug.

Kan ik zelf pagina’s en menuknoppen toevoegen?

Ja, je kunt zelf pagina’s en menukoppen aanmaken in het CMS. Het moet natuurlijk wel passen, dus gaat je menu flink op de schop nodig dan helpen we je daar graag bij.

Kan ik op een later moment nog een extra module toevoegen?

Ja, bij een budget, basic en maatwerk website is het mogelijk om een module op een later tijdstip alsnog in te bouwen. Hiervoor gelden verschillende tarieven. Elk websitepakket heeft een tabje (uitbreiden met maatwerkpakketten). Hier kun je meer informatie vinden over uitbreidingen. Ook onze webshops zijn in techniek uit te breiden.

Hosting, domeinnaam en e-mail

Ik heb al een domeinnaam en een e-mailadres, wat nu?

Dit is geen probleem. Wij kunnen je domeinnaam verhuizen naar onze hosting. Het is vanwege veiligheid en sniet mogelijk om bij je huidige webhoster te blijven. Vanuit één hostingspartij kunnen wij de beste service, kwaliteit en veiligheid bieden. Je e-mailadres kun je gewoon blijven gebruiken. Je ontvangt de nieuwe instellingen van ons.

Is het mogelijk om mijn hosting en e-mailopslag uit te breiden?

Dit is mogelijk, maar vanwege de ruime hoeveelheid schijfruimte die wij voor je website bieden, is dit waarschijnlijk niet nodig.

Kan ik mijn e-mailadressen behouden?

Ja, dit is zeker mogelijk. Na het verhuizen van je domeinnaam, maken wij alle e-mailadressen aan die je wilt gebruiken. Dus ook de adressen waarvan je nu al gebruik maakt. Alleen de servergegevens in je mailprogramma dien je daarvoor even aan te passen.

Is het mogelijk om Google Apps of Office365 te blijven gebruiken?

Ja, dat is geen probleem. We zorgen ervoor dat alles zo ingesteld wordt, dat je mail direct naar je cloudomgeving gaat. Dit geldt ook voor het hebben van een eigen mailserver.

Webdesign

Is mijn website goed zichtbaar op mobiele apparaten?

Ja, wij ontwikkelen responsive websites. Bezoekers van je website kunnen hierdoor vanaf iedere device, zoals een tablet, desktop of smartphone, de website bekijken. De website schaalt namelijk direct mee met het scherm.

Wat moet ik zelf aanleveren voor mijn website?

Wij gaan er vanuit dat teksten en beeldmateriaal aan ons worden aangeleverd. Beschik je hier nog niet over of wil je dit liever uitbesteden? Dat is mogelijk. Neem contact met ons op over de mogelijkheden en tarieven.

Ik heb geen professionele foto’s voor mijn website, wat nu?

Dat is geen probleem. Bij zowel de basic- als maatwerk website bieden wij gratis, professionele stockfoto’s aan.

Kan ik een opzet van de website zien, voordat deze online gaat?

Ja dit is mogelijk. We bespreken altijd het ontwerp met je, voordat wij aan de slag gaan met de realisatie van de website. In deze ontwerpfase bieden we één correctieronde om eventuele aanpassingen en nieuwe wensen aan ons door te geven.

Wordt mijn website in mijn huisstijl gemaakt?

Ja, we gaan altijd eerst met je in gesprek en bespreken dan ook je huisstijl en het design van de website. In hoeverre wij de website aanpassen, hangt daarnaast af van het type website dat je hebt gekozen. Heb je nog geen huisstijl, dan kunnen wij deze eveneens voor je ontwerpen.

Tijdsplanning

Hoe lang duurt de bouw van een website?

De duur van het bouwen van een website is afhankelijk van het type website dat je hebt gekozen. Kies je voor een budget website, dan leveren wij je website na bespreking binnen 5 werkdagen. Voor een basic website geldt een levertijd van 3 weken. Heb je gekozen voor een maatwerk website? Dan wordt je website binnen 4 weken opgeleverd.

Hoe ziet het traject voor de bouw van een website eruit?

Nadat je contact met ons hebt opgenomen, gaan we graag met je in gesprek. Op deze manier krijgen we inzicht in je organisatie en doelen. Vervolgens starten we met het ontwerp van de website. We hanteren hiervoor één correctieronde, waarbij je eventuele aanpassingen en/of verbeteringen kunt doorgeven. Nadat we de veranderingen hebben doorgevoerd, presenteren wij het gehele ontwerp. Na het akkoord, gaan wij aan de slag met de realisatie van de website.

Moet ik bij jullie langskomen?

Wij vinden het altijd leuk om persoonlijk kennis met je te maken en met je in gesprek te gaan. Het is echter ook mogelijk om je wensen telefonisch te bespreken. Neem even contact met ons op en we bespreken de mogelijkheden.

Service

Ik heb een andere vraag, hoe kan ik deze stellen?

Wij zijn doordeweeks bereikbaar van 9:00 uur – 17.30 uur via 040-7370352. Je kunt ons ook altijd een e-mail sturen naar info@goldiesonline.nl.

Ik ben nog niet helemaal tevreden met mijn ontwerp, hoe gaan we verder?

Wij vinden het belangrijk dat je volledig tevreden bent met jouw website of ontwerp. Daarom hanteren wij een 100% tevredenheidsgarantie! Mocht je het fijn vinden dat wij bij je langs komen om jouw ideeën te bespreken, dan is dit natuurlijk mogelijk! Neem contact met ons op, dan zoeken we samen naar de beste oplossing.


Weten hoe we jouw website hosten?


Vrijblijvend advies
Opdrachtgevers aan het woord